Followers

Tuesday 26 June 2012

Kawan,Sahabat & kenalan ^_^

Assalamualaikum pengikut blog ''Drama Petang". Rasenye dah lame x update blog ni. Al maklum la penulis banyak sgt keje yg perlu diselesaikan di samping bil broadband tertunggak. Haha, penulis tiba-tiba teringat nak menulis mengenai perihal kawan, sahabat, dan kenalan. Semuanya ada perbezaan kan? Mungkin ada sesetengah orang yg menganggap itu semua sama, bukan?


          Bermula dengan satu senyuman dah cukup membuat kita selesa dgn seseorang bukan? Penulis juga adalah seorang yang suka melemparkan senyuman kat orang lain. Dengan satu senyuman dua orang boleh menjadi kenalan, kawan malahan seorang sahabat. Dalam dunia ni memang senang nak cari kenalan dan kawan tapi nak cari sahabat memang susah, betul kan? Haa, penulis nak bagitau apa maksud ketiga-tiga perkataan tu.

          Kenalan adalah seorang yang dikenali oleh kita. Mungkin ada sedikit urusan dengan kenalan itu dan kita juga mungkin tidak tahu latar belakang kenalan tu. Kawan pula apa yg penulis faham adalah seseorang yang mungkin rapat sedikit dari kenalan dan mungkin sedikit latar belakang dia kita tahu dan sering berjumpa. Manakala sahabat adalah yg paling rapat dgn kita, boleh dikatakan sahabat adalah seorang kwn yg boleh kita kongsi suka dan duka. Sahabat adalah yg pling susah nak cari. X percaya? Penulis berani cakap la kalau ada 50 org kwn tu, mungkin ada sorang je yg betul-betul sanggup tolong kita waktu susah. X percaya lagi? Cuba pegi kat kawan kita tu cakap nak pinjam RM100 dia kasi x?

          Penulis kalau nak cerita pasal kawan ni la, dh macam-macam jenis kawan yg penulis jumpa. Boleh cakap la, kawan penulis dari Kelantan sampai Johor memang ada je. Memang hobi penulis berkawan. Haha, ni kat bawah ni ada sikit gambar kawan2 penulis yang paling best.


Afiq Kamal, kawan penulis yg paling giler-giler tapi best!!

lawatan kelas

lawatan kelas


kawan ke-2 paling lama, Zalika.a

masa ni sambut birthday Bob. lokasi di Umbai Melaka


afiq, syahmi, Basit, Ipin, Amir, Penulis dan Bob. Ni sume satu rumah ni.


Ni la dia antara sebahagian kawan penulis. Tapi yg boley dkira sahabat tu...nampak x yg pakai baju kuning tu? Haa,tu kawan yang paling lama ngan penulis, dia boleh dianggap mcm keluarga dh bagi penulis. Dia selalu citer masalah dia n penulis pown slalu citer masalah penulis ngan dia. So kawan-kawan, hargailah sahabat anda. Ingat ni, selalu kita dgr bekas suami, bekas isteri, bekas kekasih, tapi kita x pernah dgr bekas sahabat, kan?

No comments:

Post a Comment