Followers

Friday 6 July 2012

Anda yg terpilih

Lama x update blog ni. Dek kesibukkan sepanjang berada di kampus, memang x sempat nak update blog ni. Penulis hari ni tertarik utk bercerita mengenai orang-orang yang berjaya. Percayakah anda Bill Gates hanyalah orang biasa sebelum menjadi CEO syarikat microsoft? X perlu contoh jauh-jauh, Nabi Muhammad s.a.w. juga dahulu seorang yg buta huruf sebelum diangkat menjadi nabi dan membawa perubahan dalam pembangunan umat Islam.


          
           Penulis percaya setiap orang ditakdirkan utk berjaya. Percayalah anda salah seorang orang yg berjaya, buktinya dalam berjuta-juta sperma yang bersaing utk bercantum dgn ovum, anda yg paling kuat dan berjaya bercantum dgn ovum. Nah, nampak kan buktinya yang anda seorang yg berjaya? Dari awal lagi kita sudah berjaya.



         Apa kata kita teruskan kejayaan kita dalam dunia malahan akhirat. Anda boleh berjaya, sama juga seperti penulis. Ayuh kita buktikan kita adalah orang yg berjaya. Apa yang kita perlukan cumalah satu motivasi utk berjaya. Jangan malas utk bergerak dan mencapai cita-cita anda, OK?

1 comment: